سرمایه‌گذاران چینی: ایران سرزمین فرصت‌هاست

یک هیات سرمایه‌گذار چینی با بیان اینکه ایران سرزمین فرصت‌هاست، تصریح کرد: گسترش روابط شرکت‌های ایرانی و چینی و امکان حضور در نمایشگاه‌های تخصصی به افزایش تعداد سرمایه‌گذاران ما در ایران منجر خواهد شد.

لینگ رونگ مینگ که سرپرستی این هیات سرمایه‌گذاران چینی حاضر در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران را برعهده داشت، با ابراز خرسندی از امکان حضور در این رویداد تخصصی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، گفت: بازدید نمایندگان شرکت‌های چینی از نمایشگاه‌های تخصصی ایران موجب می شود که تا آنها با توانایی شرکت‌های ایرانی آشنا و زمینه توسعه و سرمایه‌گذاری اقتصادی بین ۲ کشور فراهم شود.
وی با بیان اینکه تبلیغات منفی رسانه‌های غربی علیه تهران بر تمایل برخی از چینی‌ها برای سفر به ایران تاثیر منفی گذاشته است، افزود: آشنایی با مردم و شناخت شرکت‌های ایرانی سبب گسترش تعداد نمایندگان شرکت‌های چینی خواهد شد.

سرمایه‌گذاران چینی: ایران سرزمین فرصت‌هاست
لینگ رونگ مینگ تصریح کرد: روابط ما با ایران مثل روابط با پاکستان و روسیه، فراتر از منفعت اقتصادی است.

ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادرتی ایران (ایران اکسپو) از روز ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به مدت ۵ روز (تا ۱۲ اردیبهشت) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد. این نمایشگاه میزبان بیش از ۲ هزار بازرگان، سرمایه‌گذار و تاجر خارجی از بیش از ۱۰۰ کشور جهان بود که به مذاکره و برقراری تعاملات تجاری با بزرگ‌ترین برندهای صنعتی ایران در حوزه‌های صنعتی مختلف اقدام کردند.

در این نمایشگاه پنج روزه، محصولات و دستاوردها در حوزه‌های مختلف صنعتی و کشاورزی در هفت گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، فرش و صنایع‌دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، صنعت ساحتمان و خدمات فنی-مهندسی و پتروشیمی عرضه شد. نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی، در ۱۷ سالن نمایشگاهی در متراژ ۵۰ هزار متر با حضور ۸۰۰ شرکت ایرانی برگزار شد.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا