افزایش ۲۵ درصدی تعرفه قالیشویی در آستانه نوروز

رئيس اتحاديه قاليشويان تهران گفت: نرخ‌های قالیشویی در مقایسه با نرخ‌های اعلام شده در اسفند سال گذشته متفاوت بوده و افزایش ۲۰ الی ۲۵ درصدی داشته است.

حمید محمدی کمسرخ، با اشاره به اینکه نرخ‌های قالیشویی در مقایسه با نرخ‌های اعلام شده در اسفند سال گذشته متفاوت بوده و افزایش ۲۰ الی ۲۵ درصدی را داشته است، گفت: نرخ قالیشویی در آستانه شب عید بدین صورت است که قیمت شستشوی انواع فرش ماشینی معمولی هر متر مربع ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان بوده که ۳ هزار و ۵۰۰ تومان هزینه کاور است و ۲ هزار تومان نیز هزینه ایاب و ذهاب بوده که جمعاً ۲۲ هزار تومان می‌شود.

وی افزود: قیمت شستشوی انواع فرش ماشینی مدرن، فانتزی و گل ابریشم هر متر مربع ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان بوده که ۳ هزار و ۵۰۰ تومان هزینه کاور است و ۲ هزار تومان نیز هزینه ایاب و ذهاب بوده که جمعاً ۲۸ هزار تومان می‌شود.

رئیس اتحادیه قالیشویان تهران بیان کرد:قیمت شستشوی فرش دستبافت معمولی هر متر مربع به همراه کاور و هزینه ایاب و ذهاب ۳۳ هزار و ۸۰۰ تومان است.

محمدی کمسرخ اظهارکرد: قیمت شستشوی فرش دستبافت روشن اعلا، کاشان، اردکان هر متر مربع به همراه کاور و هزینه ایاب و ذهاب ۴۵ هزار و ۱۰۰ تومان است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: قیمت شستشوی فرش گل ابریشم هر متر مربع به همراه کاور و هزینه ایاب وذهاب ۸۰ هزار و ۱۰۰ تومان است.

رئیس اتحادیه قالیشویان تهران عنوان کرد: قیمت شستشوی انواع موکت‌های معمولی هر متر مربع به همراه کاور و هزینه ایاب و ذهاب ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان است و شستشوی موکت‌های پردارز و گل برجسته هر متر مربع به همراه کاور و هزینه ایاب و ذهاب ۱۴ هزار و ۱۰۰ تومان است.

محمدی کمسرخ بیان کرد: استفاده از کاور اختیاری است بنابراین مشتری اعلام می‌کند که کاور انجام شود یا خیر اگر کاور از خدمات حذف شود متری ۳ هزار و ۵۰۰ تومان از مبلغ شستشو کم می‌شود.

رئیس اتحادیه قالیشویان تهران گفت: هزینه سرویس ایاب و ذهاب نیز ۳۵ هزار تومان است.

وی در ادامه افزود: برخی از خدمات اضافه‌ای مثل لکه‌بری، رفوگری و … که مشتری درخواست می‌کند خارج از نرخ شستشو است بنابراین این مبلغ به خدمات اضافه می‌شود.

محمدی کمسرخ تاکید کرد: مشتریان در صورت بروز هرگونه مشکل و تخلف می‌توانند شکایت خود را از طریق تماس با سامانه ۱۲۴ اعلام کنند تا رسیدگی صورت بگیرد.

رئیس اتحادیه قالیشویان تهران گفت: مشکل اصلی واحد‌های صنفی قالیشویان در ایام عید واحد‌هایی بوده که غیر مجاز فعالیت می‌کنند که این باعث خسارت به فرش‌های مردم، اجهاف در قیمت‌ها و سرقت فرش‌ها می‌شود از مردم خواستاریم که فقط به ۴۰۰ واحد صنفی که زیر نظر اتحادیه صنف قالیشویان تهران بوده مراجعه کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا