تولیدبیش از ۴ میلیون نشاء‌گوجه فرنگی‌در کشت و صنعت مُغان

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: امسال بیش از چهار میلیون نشاء گوجه فرنگی با هدف افزیش بهره‌وری در گلخانه این شرکت تولید می‌شود.

اسداله محسن زاده افزود: به منظور افزایش راندمان تولید با بهره‌گیری از توان کارشناسی شرکت، نشاءهای گوجه فرنگی در ۱۰۰ هکتار از مزارع امور زراعت بصورت مکانیزه کشت خواهد شد.

وی اضافه کرد: تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت گوجه فرنگی در شرکت بصورت مکانیزه بوده و جهت استفاده به کارخانه رب شرکت، تحویل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با بیان اینکه سال گذشته بیش از  ۶ هزار تن محصول گوجه از مزارع تولید شد، افزود: بذر گوجه فرنگی ارقامی شامل ۱۱ رقم کاملا صنعتی با راندمان بسیار بالا  از شرکت‌های معتبر دنیا خریداری شده و در مرحله کشت قرار گرفته است.

محسن‌زاده با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد امور باغی این شرکت بصورت مکانیزه انجام می‌شود، افزود: در سال جدید به کاشت باغ جدید گلابی و گیلاس در باغات شرکت اقدام شده و در سال‌های آینده هم باغات شرکت توسعه خواهد یافت.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان ادامه داد: شکوفه دهی ارقام مختلف درختان میوه در حد مطلوب بوده و تلقیح مناسب در گل‌ها هم به خوبی صورت گرفته است.

وی گفت: با تامین به موقع نهاده‌های باغی و نظارت دقیق در هرس درختان ، سال گذشته تولید محصولات باغی این شرکت از پنج هزار و ۶۰۰ تن به هفت هزار تن افزایش یافت.

محسن‌زاده با اشاره به توسعه باغ زیتون شرکت اظهار کرد: کل باغ زیتون شرکت ۳۰۰ هکتار است که ۷۰ هکتار آن سال گذشته ایجاد و برای جلوگیری از خام‌فروشی و خلق ارزش افزوده نسبت به فرآوری آن اقدام شده و با استحصال کنسرو زیتون در بسته‌بندی‌های شیک روانه بازار مصرف می‌شود.

شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با داشتن اراضی وسیع زراعی، ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغات میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه‌های قند، لبنیات، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر از شرکت‌های منحصر بفرد کشور محسوب می‌شود.

این شرکت در اجرای قانون خصوصی‌سازی در سال ۱۳۸۸ در لیست واگذاری‌ها قرار گرفت و بعد از چهار فقره آگهی درسال ۱۳۹۷ به بخش خصوصی واگذار شد.این واگذاری با توجه به اعتراض‌هایی که بدنبال داشت در شانزدهم مهرماه سال ۱۳۹۹ با پنج رای موافق و یک رای مخالف هیات داوری ابطال شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا