نحوه اعتراض مردم به دریافت یارانه چگونه است؟
کسانی که نسبت به دهک بندی خود برای دریافت یارانه اعتراض دارند، با مدارک اعتراض و ثبت کد ملی سرپرست خانوار و شماره حساب واریز یارانه در سامانه hemayat.mcls.gov.ir، اقدام کنند.
با توجه به تصمیم دولت برای اصلاح سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی، مقرر شد برای جبران هزینههای مازاد، یارانه به مردم بر اساس دهک بندی پرداخت شود.
در این بین با توجه به بروز مشکلات احتمالی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که امکان ثبت اعتراض نسبت به یارانه تخصیصی از طریق «سامانه رسیدگی به درخواست کمک حمایت معیشتی و یارانه نقدی» به آدرس سامانه hemayat.mcls.gov.ir و شماره ارتباطی ۶۳۶۹-۰۲۱ فراهم شده است.
بر این اساس، پس از ورود به سایت مذکور و کلیک گزینه ورود به سامانه و وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار و شماره حساب واریز یارانه آخرین وضعیت اطلاعات خانوار قابل مشاهده خواهد بود.
در صورتی که فرد نسبت به اطلاعات درج شده و وضعیت واریز یارانه، اعتراض داشته باشد، میتواند در ادامه این فرایند نسبت به ثبت اعتراض اقدام کند.
طبق گفته سید مرتضی موتورچی مدیر روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کسانی که نسبت به دهک بندی خود اعتراض دارند، با مدارک اعتراض خود را در این سامانه ثبت کنند، با توجه به ارتباط این سامانه با پایگاه رفاه ایرانیان، اطلاعات صحت سنجی شده و نتیجه رسیدگی ظرف حداکثر یک ماه اعلام میشود.
البته لازم به ذکر است در حال حاضر این سایت به علت حجم بالای مراجعات مردمی دچار اختلالاتی شده است. به گفته مسئولین روابط عمومی سازمان هدفمندی یارانهها مراجعه بیش از صد هزار نفر به این سایت موجب این اختلال شده است و کارشناسان فنی این سازمان در حال تلاش برای افزایش پهنای باند و رفع مشکل تا پایان امروز هستند.