پیشرفت ۸۸ درصدی باند رفت قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه از پیشرفت ۸۸ درصدی باند رفت قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال خبر داد. وزیر راه آذرماه سال گذشته وعده افتتاح باند رفت را تا پایان سال ۱۴۰۱ داده بود.

خیرالله خادمی اظهار کرد: قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال  به طول ۲۲ کیلومتر در ادامه منطقه یک در حال اجراست و پیشرفت فیزیکی بخش اول -باند رفت- آن ۸۸.۵ درصد است که با برنامه‌ریزی باند غربی منطقه دو و تونل شرقی زیر بار ترافیکی می‌رود.

وی با اشاره به حضور ۲۹۵۰ نفر نیروی انسانی در این پروژه، ادامه داد: ۱۴۶۰ دستگاه ماشین آلات مختلف مرتبط با راهسازی در  قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال در تمامی ابنیه‌ها و پل‌های سرتاسر مسیر عملیات در حال فعالیت هستند.

وی با اعلام این‌که تاکنون برای قطعه ۲ حدود ۶۰۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است، افزود:‌ امیدواریم تا پایان سال عملیات ساخت به پایان برسد. در طول ۲۲ کیلومتر قریب به ۸۲ درصد از مسیر تونل و پل قرار می‌گیرد و یک سازه بتنی ممتد در سرتاسر ۲۲ کیلومتر در حال احداث بوده که عملیات را پیچیده کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امیدواریم عملیات باند اول قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال تا پایان سال به اتمام برسد. به‌دنبال آن هستیم فضای ایمنی همچون تاسیسات کنترلی،‌ روشنایی تونل‌ها، نصب جت فن‌ها و … وارد کارگاه شوند و عملیات اجرایی آزادراه تهران-شمال در قطعه ۲ را تا پل زنگوله به صورت آزادراهی به بهره‌برداری برسانیم.

به گزارش تسنیم، آذرماه سال گذشته رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی درباره آزادراه تهران-شمال گفته بود: بر اساس توافق با بنیاد مستضعفان مقرر شده باند رفت منطقه ۲ آزادراه تهران – شمال با برنامه‌ریزی تا پایان سال ۱۴۰۱ افتتاح شود. عملیات احداث مسیر برگشت منطقه ۲ نیز همزمان با تکمیل قطعه رفت، انجام شود.

وی با بیان این‌که در زمان حاضر ۲ هزار دستگاه ماشین آلات بنیاد مستضعفان در این پروژه فعال است، افزود: مشکلات مالی اجرای پروژه در سال‌های گذشته روند اجرا را کند کرده بود که هم اکنون در توافق با بنیاد مسنضعفان برای تامین مالی آن، مشکلات برطرف شده و پروژه سرعت می‌گیرد. از بنیاد مستضعفان خواستیم تا پیشرفت فیزیکی پروژه را از یک درصد قبل ۲.۵ تا ۳ درصد ارتقا دهند. با این روند پیش‌بینی می‌شود طبق زمانبندی اعلام شده پروژه افتتاح شود.

وی با بیان این‌که بر اساس برنامه تا پایان دولت سیزدهم، آزادراه تهران شمال به اتمام برسد، تصریح کرد:‌ در خصوص منطقه ۳ آزادراه تهران- شمال قرار است بررسی‌های لازم توسط پیمانکار انجام و با روش‌های آسان‌تر سرمایه‌گذاری و فنی این منطقه نیز آغاز شود.

عملیات اجرایی آزادراه تهران-شمال نیمه دهه ۷۰ آغاز شد و تاکنون ۲ قطعه آن (قطعات یک و ۴) تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا