ذخیره‌سازی ۸۵۰ هزار تن سیب و پرتقال برای نوروز

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ۸۵۰ هزار تن سیب و پرتقال در سردخانه‌ها برای تنظیم بازار نوروز ذخیره‌سازی شده است، گفت: کمیته راهبردی وزارت جهاد کشاورزی حتما به تنظیم بازار میوه نوروز، ورود می‌کند.

محمدمهدی برومندی، در پاسخ به اینکه برنامه شما برای تنظیم قیمت میوه در ایام عید و ماه مبارک رمضان چیست؟ اظهار داشت‌: ۸۵۰ هزار تن سیب و پرتقال در انبارها و سردخانه‌های کشور ذخیره‌سازی شده است و هیچ مشکلی از نظر تأمین وجود ندارد.

وی افزود: میزان تولید سیب و پرتقال در کشور به اندازه‌ای است که علاوه بر تأمین نیاز داخل، صادرات هم انجام می‌شود و انبارها هم برای دو میوه سیب و پرتقال که معمولا میوه‌های پرمصرف برای ایام عید هستند و ستاد تنظیم بازار به آن ها تأکید دارد، پُر شده است.

برومندی اضافه کرد: ستاد تنظیم بازار به کمیته راهبردی وزارت جهاد کشاورزی تکلیف کرده است که درباره تنظیم بازار شب عید هم ورود کند.

 معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: حدود ۴۵۰ هزار تن پرتقال و ۴۰۰ هزار تن سیب در سردخانه‌های کشور ذخیره شده است و هیچ مشکلی از نظر تأمین وجود ندارد.

وی اظهار داشت: امسال رویه تنظیم قیمت میوه شب عید متفاوت شده است و مرکز راهبردی وزارت جهاد کشاورزی، کمیته‌هایی را در استان‌ها تشکیل داده و آنها فعال هستند و براساس نیاز هر استان برنامه‌ریزی و تأمین انجام می‌شود، علاوه بر آن، برنامه‌های پشتیبانی هم تدارک دیده شده که در صورت نیاز اجرا می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه پیش‌بینی شما از وضعیت تأمین میوه و قیمت‌ها در نوروز امسال با توجه به اینکه سیاست متفاوتی نسبت به سال گذشته انتخاب کرده‌اید، چیست؟ گفت: پیش‌بینی ما این است که این رویه جدید با تکیه بر بخض خصوصی موفق خواهد بود.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۳.۸ میلیون تن سیب درختی و ۳.۴ میلیون تن پرتقال در کشور در سال جاری تولید شده که بیش از نیاز مردم است.

وی افزود: تا آخر بهمن‌‌ امسال ۱۵ هزار تن مرکبات و پرتقال و ۴۵۰ هزار تن سیب درختی صادر شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با توجه به جایگاه بسیار مناسب ایران در تولیدات باغبانی در جهان گفت: ۵۰ درصد ارزش صادرات محصولات کشاورزی داخل کشور نیز مربوط به بخش باغبانی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا