ثبات قیمت در بازار خودرو | جدیدترین قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید
قیمت خودرو امروز ۵ شهریور ۱۴۰۲ همانند سه روز گذشته بدون هیچگونه نوسانی ثابت ماند تا شاید در دومین روز هفته حجم معاملات خودرو در بازار آزاد افزایش یابد، اما تا به این لحظه از روز تغییر چشمگیری در حجم معاملات رخ نداده است.
ثبات و رکود در روزهای اخیر تبدیل به نماد بازار آزاد خودرو شدهاند، امروز چهارمین روزی است که قیمت خودرو هیچگونه تغییری نداشته است. با توجه به ثبات نسبی قیمت دلار و عدم وجود اخباری که بتواند بازار را تکان دهد، میتوان پیشبینی کرد که تا زمان عدم تغییر دو مورد ذکر شده، ثبات بر بازار خودرو حکمفرما باشد.
بازار خودروهای داخلی امروز همچنان به ثبات خود ادامه داد و هیچیک از محصولات، هیچگونه افزایش یا کاهش قیمتی را تجربه نکردند.
پژو ۲۰۶ تیپ ۲، اقتصادیترین محصول ایران خودرو امروز بدون هیچ تغییر قیمتی نسبت به سه روزگذشته با قیمت نهایی ۴۸۰ میلیون تومان در بازار خرید و فروش میشود.
کوییک دندهای S، رقیب ارزانتر پژو ۲۰۶، همانند رقیب ایران خودرویی خود هیچ تغییر قیمتی را تجربه نکرد تا با قیمت نهایی ۳۴۹ میلیون تومان در بازار حضور پیدا کند.
رانا پلاس، سدان جایگزین ۲۰۶ صندوقدار نیز همانند روزهای گذشته با قیمت ۴۸۷ میلیون تومان در بازار آزاد معامله میشود.
قیمت خودروهای مونتاژی
بازار مونتاژیها امروز، همانند روزهای گذشته از بازار خودروهای داخلی پیروی کرد و قیمت هیچ یک از محصولات مونتاژی در بازار آزاد افزایش یا کاهش نیافت.
هایما S۵ اتوماتیک، دومین کراساوور پرفروش ایران خودرو همانند محصولات داخلی این شرکت هیچگونه نوسانی را امروز و تا به این لحظه تجربه نکرده است و با قیمت یک میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان در بازار معامله میشود.
فونیکس تیگو ۷ پرو، برادر کوچکتر تیگو ۸ پرو، امروز هیچگونه افزایش یا کاهش قیمتی را تجربه نکرد تا با قیمت نهایی یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در بازار آزاد خرید و فروش شود.
فردا T۵، محبوبترین کراساوور فرداموتور، امروز نیزهیچ کاهش قیمتی را تجربه نکرد تا با قیمت نهایی یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان در بازار حضور پیدا کند.
پیشبینی قیمت خودرو در هفته جاری
با توجه به انتشار خبر تکذیب آزادسازی قیمت خودرو توسط شورای رقابت در روز گذشته انتظار میرفت که قیمت خودروها در بازار امروز نوسان را تجربه کند، اما گویا رکود در بازار به قدری سنگین است که دیگر اخبار داخلی هم تأثیر چندانی روی بازار ندارند. از سوی دیگر میتوان گفت که شاید تکذیب شورای رقابت در نزد فعالان بازار از اعتبار بالایی برخوردار نیست و آنها معتقدند که در نهایت زور طرفداران آزادسازی قیمت خودروها بر شورای رقابت خواهد چربید.