دولت بار مالی لغو معافیت مالیاتی را می‌پذیرد

«بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳» که نگرانی‌های زیادی را برای فعالان و اهالی بازار سرمایه ایجاد کرده بود اصلاح شد.

«بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳» که نگرانی‌های زیادی را برای فعالان و اهالی بازار سرمایه ایجاد کرده بود، با مساعدت دولت اصلاح شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز درباره طرح اصلاح بند‌های (۶) و (۱۳) قانون بودجه به شورای نگهبان نامه نوشت و تاکید کرد؛ با توجه به تصویب طرح، دولت بار مالی آن را می‌پذیرد.

این اصلاحیه معافیت‌های مندرج در ماده ۱۴۳ ، ۱۴۳ مکرر ، ۱۴۱ ، ۱۴۵ و ۴ قانون بالادستی دیگر در قانون مالیات‌های مستقیم را برگرداند.

به این ترتیب معافیت مالیاتی ناشران بورسی و فرابورسی ناشی از پذیرش در بازار سهام، معافیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری و معافیت افزایش سرمایه از محل انباشته باقی ماند.

چندی پیش سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در توضیح اصلاح بند «س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳» گفته بود اصلاحات قابل توجهی در خصوص این بند از قانون بودجه انجام شده که به نفع بازار سرمایه خواهد بود.

به گفته خاندوزی نظر وزارت اقتصاد نسبت به این موضوع کاملا مثبت است؛ برخلاف تصور خیلی از افراد که فکر می‌کنند برای وزارت اقتصاد فقط ملاحظات مالیاتی اهمیت دارد.

خاندوزی تاکید کرد به دلیل نقش مهم بازار سرمایه در تامین مالی کشور، وزارت اقتصاد موافق اصلاح بند «س تبصره ۶ قانون بودجه» است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا