واریزی جدید یک میلیون تومانی دولت برای یارانه بگیران از امروز

چندی پیش خبری منتشر شد که اعلام می‌کرد امکان استفاده از کالابرگ الکترونیک برای یارانه‌بگیران در اپلیکیشن شما ، وجود دارد این اپلیکیشن دارای امکاناتی است که استفاده مشمولان از یارانه را آسان تر می کند .

در هفته های گذشته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تداوم اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در سال جاری خبر داد.

وی اعلام کرد که واریز کالابرگ تا ۱۰ ماه آینده ادامه پیدا خواهد کرد. این یارانه پیش از این هجدهم هر ماه واریز می شد؛ اما هنوز زمان دقیق واریز کالابرگ در خرداد ماه مشخص نشده است.

اما در این بین رونمایی از یک سامانه امکان استفاده از کالابرگ را ساده تر کرده است، شبکه ملی اعتبار که به اختصار “شما” نامیده می‌شود، بستر مدیریت و اختصاص اعتبارهای حمایتی بر اساس سیاست گذاری‌های رفاهی کلان دولت به صورت دقیق بر اساس هر کدملی است. در بستر شبکه ملی اعتبار (شما) هرفرد در هر کجای ایران که دارای کدملی جمهوری اسلامی ایران باشد به صورت دقیق و بدون انحراف از سیاست گذاری‌های رفاهی بهره‌مند خواهد شد.

سامانه ملی اعتبار shoma.sfara.ir “شما” کالابرگ الکترونیک

اخیرا” گزارشی منتشر شد که هموطنانی که مایلند یارانه خود را به صورت کالابرگ دریافت کنند، می‌توانند به سامانه شبکه ملی اعتبار (شما) مراجعه کنند. یکی از کاربردهای سامانه شما یارانه shoma.sfara.ir (شما) شبکه ملی اعتبار این است که افراد می توانند یک ماه زودتر، یارانه ی ماه بعد خود را خرج کنند. تضمین قیمت کالاهای طرح برای اعضای شبکه ملی اعتبار از مزایای این طرح است. برای این کار لازم است، اپلیکیشن خرید اعتباری شما را دانلود کنید.

با نصب اپلیکیشن شما، می توانید فروشگاه های عضو شبکه ملی اعتباری را پیدا کنید و از آن فروشگاه ها به صورت اعتباری خرید کنید.

اگر سرپرست خانواده هستید، میتوانید اعتبار مانده یارانه خودتان را در «اپلیکیشن شما» ببینید.

با نصب اپلیکیشن شما می توانید پای حساب یارانه ماه بعد خودتان، از فروشگاه های منتخب خرید اعتباری کنید.

با خرید در شبکه ملی اعتبار، قیمت کالاهای طرح در ماه های آتی نیز برای شما ثابت خواهد ماند. در صورت افزایش قیمت هر کالا، سهم پرداختی شما ثابت خواهد ماند.

با نصب اپلیکیشن شما، می توانید فروشگاه های عضو شبکه ملی اعتباری را پیدا کنید و از آن فروشگاه ها به صورت اعتباری

در این سامانه چند ده هزار فروشگاه زنجیره‌ای و غیرزنجیره‌ای در استان‌های مختلف عملیاتی شده تا مردم بتواند نیازهای خود را در قالب ۱۱ کالای اساسی اعلام شده، تامین کنند.

استعلام مانده اعتبار یارانه از طریق برنامه شما و کد دستوری

برای واریز اعتبار پیامک ارسال نمی شود.جهت استعالم از دوطریق روش زیر

۱.از طریق شماره گیری کد دستوری #۲۸*۷۸۸*

۲ .با استفاده از برنامه کاربردی “شما” (فارا) که می‌توانید از طریق برنامه های بازار یا مایکت یا مراجعه به سایت شما به آدرس shoma.sfara.ir آن را نصب کنید. گوشی های دارای سیستم عامل IOS باید یه صورت مستقیم از سایت شما به آدرس shoma.sfara.ir دانلود کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که طرح کالابرگ الکترونیک در سال جاری ادامه خواهد داشت.

به این معنا که در طرح کمک معیشتی کالابرگ، نوعی اعتبار برای بعضی از سرپرست‌های خانوار در نظر گرفته می‌شود. برای استفاده از این اعتبار و خرید اقلام مورد نظر با آن به مدارک، کاغذ یا کوپن نیازی نیست و تنها کد ملی و کارت اعتباری سرپرست خانوار کافی است.

سید صولت مرتضوی امروز یکشنبه ۶ خرداد در حاشیه هشتمین همایش ملی کار اظهار کرد: امسال این همایش ملی با چند دستور کار مانند کار شرافتمندانه، ایمنی و بهداشت کار، مشارکت ملی و مردمی در حوزه کار و رسیدگی به امور، رفاهیات و حقوق کارگران تشکیل شد. این مسائل به عنوان منشور کار در طول سال رصد می‌شود و به عنوان یک برنامه کاربردی در اجرای منویات مقام معظم رهبری که فرمودند حال کارگر بهبود یابد، به‌کار می‌گیریم.

وی افزود: یکی از سخنان مورد تاکید شهید رئیسی بر این امر بود که کارگاه و کارخانه‌ای تعطیل نشود. مساله دیگه که رئیس جمهور شهید به آن تاکید می‌کرد رشد اقتصادی بود که سال گذشته بعد از یک دهه رکورد شاهد رشد اقتصادی در کشور بودیم به طوری که صندوق بین‌المللی پول هم بر این مساله صحه گذاری کرده‌اند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم رشد اقتصادی در کانال رشد ۸ درصدی حرکت کند، تاکید کرد: بحث دیگر مهار تورم و مدیریت نقدینگی است که در دستور کار دولتمردان قرار گرفته است.

مرتضوی درباره کالابرگ الکترونیکی گفت: جلسه‌ای با آقای مخبر داشتیم تا این فرآیند را به شکل جدید طراحی کرده و انجام دهیم. جزییات آن اعلام می‌شود؛ البته این طرح ادامه دارد و مورد تاکید رئیس جمهور بود، اما جزئیات آن هنوز به تایید نرسیده است. میزان بودجه و دهک‌بندی به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی ادامه داد: برای این کار باید جلساتی با حضور سازمان برنامه و بودجه و وزارت نفت برگزار شود تا هماهنگی میان دستگاه‌ها بیشتر شود. در تداوم طرح کالابرگ الکترونیکی شکی نیست.

وزیر تعاون درباره ساخت مسکن کارگری گفت: جانشین قرارگاه مسکن کارگری منصوب شده و تعاونی‌های کارگری در حال تلاش هستند تا مسکن کارگری به نتیجه برسد.

پیرو اطلاعیه قبلی در مورد نحوه پرداخت یارانه کمک معیشتی و تغییرات در زمان پرداخت یارانه از ۲۰ هر ماه به ۲۵ (پرداخت دهک اول، دوم و سوم) و ۳۰ ماه (دهک چهارم تا نهم)، یارانه مرحله ۱۵۸ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به حساب سرپرستان خانوار دهک‌های چهارم تا نهم کل کشور واریز و از ساعت ۲۴ قابل برداشت است.بر همین اساس، در صورتی که سرپرستان خانوار جز دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و ۳۰۰ هزار تومان برای سایر دهک‌ها به حساب آنان واریز خواهد شد.

«دهک درآمدی» عبارتی است که شاید تا پیش از عملیاتی‌شدن اجرای هدفمندی یارانه‌ها بیشتر در فضای دانشگاهی و در مقالات اقتصادی به کار برده می‌شد، اما با شروع اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها در سال ۱۳۸۸، این عبارت وارد فضای رسانه‌ای کشور و موجب طرح این سوال در میان بسیاری از قشرهای جامعه شد که در کدام دهک یا به اصطلاح روزهای پیش از آغاز این طرح، در کدام خوشه قرار می‌گیرند؟ شما هم اکنون با مراجعه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی «www.sso.my.gov.ir» و با وارد کردن تلفن همراه سرپرست خانوار می‌توانید از دهک خود مطلع شوید.

یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی جدای از اعتبار ۲۲۰ هزار تومانی است و خانوار یارانه‌بگیر به صورت مجزا یارانه نقدی خود را به صورت ماهانه دریافت می‌کنند. آنطور که وزارت رفاه اعلام کرده، مبلغ حمایتی دولت به صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار اختصاص پیدا می‌کند که می‌تواند در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف کند. شرطی که وجود دارد این است که خانوار می‌تواند اقلام طرح کالابرگ فجرانه را در سقف وزنی و کالایی تعریف شده خرید کند و امکان جابه‌جایی اعتبار بین گروه‌های کالایی وجود ندارد. برای مثال، اگر اعتباری برای خرید برنج اختصاص داده شود، نمی‌توان با آن روغن خرید؛ بنابراین در طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی، اگر فردی در دهک اول تا سوم قرار داشته باشد، به جای دریافت ۴۰۰ هزار تومان یارانه، ۶۲۰ هزار تومان دریافت می‌کند. اگر این فرد جزو دهک چهار تا هفت باشد، به جای یارانه ۳۰۰ هزار تومانی، یارانه تشویقی ۵۲۰ هزار تومانی می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا