افزایش جریمه رانندگی بدون بیمه نامه؛ هشداری برای ۱۲ میلیون وسیله نقلیه

مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی گفت: امیدواریم افزایش جریمه نقدی بتواند در کاهش تعداد وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث موثر باشد.

مهدی قمصریان مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی گفت: موضوع مشخص شدن جرائم تخلفات راهنمایی و رانندگی در غالب مصوبه هیات وزیران تعیین تکلیف و ابلاغ می‌شود، اما مهم‌ترین موضوعی که افراد باید به آن توجه داشته باشند این است که اصلا فلسفه و توجه قانون گذار برای تعیین جرائم برخلاف تصور عمومی به سبب موضوعات مادی نیست بلکه موضوع جرائم به عنوان اهرمی برای فرهنگ‌سازی و توجه بیشتر به قانون است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: یکی از عناوین تخلفات راهنمایی و رانندگی که از سابق برای آن جریمه در نظر گرفته شده بود موضوع الزام دارا بودن بیمه شخص ثالث معتبر است. سال‌ها بود که عناوین و مبالغ جرائم راهنمایی و رانندگی به روز نشده بود و همین موضوع سبب شد این جرائم کارایی خود را از دست بدهند و بازدارندگی لازم را نداشته باشند، اما سرانجام پس از اقدامات فراوان مصوبه جدید توسط سرپرست قوه مجریه ابلاغ شد.

قمصریان افزود: پس از به روزرسانی‌های جرائم یکی از عناوین جریمه بحث بیمه‌نامه معتبر شخص ثالث بود که البته از نظر کارشناسی عدد قابل توجهی نیست، اما تذکر خوبی بعد از مدت‌ها محسوب می‌شود و بر این اساس جریمه نداشتن بیمه‌نامه شخص ثالث معتبر ۱۵۰ هزار تومان خواهد بود که بنابر اعلام مسئولان این مصوبه جدید از ابتدای تیرماه اجرایی خواهد شد.

این مقام مسئول در ادامه می‌گوید: نکته مهم این که هم‌اکنون در ماه حرام هستیم و دیه در ماه حرام امسال یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است و حتما به نفع دارنده وسیله نقلیه است که بیمه‌نامه شخص ثالث داشته باشد تا اگر خدایی نکرده دچار حادثه شد خسارت‌ها را بیمه پوشش دهد. بنابر آمار اعلامی حدود ۱۰ میلیون موتور سیکلت و ۲ میلیون سواری فاقد بیمه شخص ثالت داریم که امیدواریم این جریمه نقدی بتواند در کاهش تعداد وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث موثر باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا