تهدید امنیت شغلی کارگران یک شرکت آب معدنی با گرفتن برگه تسویه حساب

۴۰کارگر «آب معدنی داماش» سه ماه حقوق طلبکارند. آنها می‌گویند کارفرما از آنها خواسته برگه‌های تسویه حساب خود را امضا کنند.

یکی از کارگران کارخانه «آب معدنی داماش»، از تعویق سه ماه دستمزد کارگران این کارخانه خبر داد و گفت: اخیرا کارفرمای بخش خصوصی این کارخانه از کارگران فرم تسویه حساب گرفته بدون اینکه سه ماه حقوق سال جاری آن‌ها را پرداخت کرده باشند.

این کارگر با بیان اینکه سالهاست کارگران آب معدنی داماش فاقد قرار داد کار هستند، گفت: اخیرا کارفرما اعلام کرده کارگران برای تسویه حساب به واحد مالی مراجعه کنند. تعدادی از کارگران با گرفتن یک چک چندین ماهه برگه تسویه حساب را امضاء کرده و مابقی از ترس اخراج هنوز اقدامی نکرده‌اند؛ برخی از این کارگران ادعا می‌کنند تسویه حساب ناقص انجام و کمتر از میزان معمول و قانونی مطالباتمان محاسبه شده است؛ با این حال کارگران مجبورند فرم تسویه حساب را با دریافت یک چک امضا کنند. در غیر این صورت، ممکن است حق و حقوقشان ضایع شود.

وی افزود: باتوجه به شرایط پیش آمده، در حالی نگران امنیت شغلی خود هستیم که مشخص نیست دلیل این اقدام ناگهانی کارفرما چیست و ما چگونه می‌توانیم با دریافت مطالبات خود به امنیت شغلی برسیم؟ گرچه طبق قوانین و ضوابط روابط کار، امضای «تسویه حساب صوری» دلیل بر خاتمه طلبکاری کارگر نیست و کارگر همچنان حق شکایت به مراجع ذیصلاح را دارد.

این کارگر در ادامه اضافه کرد: از مسئولان اداره کار شهرستان می‌خواهیم که با انجام برسی‌های لازم، نیت کارفرما را برای تسویه حساب کارگران روشن کنند تا همگی از نگرانی خارج شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا