پیش بینی ماهیانه ۱۰ هزار تن صادرات مرغ

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور گفت: ما به یکی از کشورهای صادرکننده تبدیل خواهیم شد، پیش بینی می شود  ماهیانه بیش از 10 هزار تن صادرات داشته باشیم

علی ابراهیمی مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور، درباره تاثیر افزایش قیمت نهاده ها بر قیمت تمام شده مرغ در سطح شهر اظهار داشت: اگر قیمت نهاده‌های وارداتی افزایش پیدا کند، این موضوع به طور طبیعی بر قیمت تمام شده تأثیر مرغ خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: افزایش و کاهش قیمت نهاده‌های طیور، از جمله جوجه یک روزه، در قیمت نهایی آن‌ها موثر است؛ معمولاً در ماه‌های پایانی سال و سرد، از آذر تا بهمن ماه، مصرف مرغ به اوج خود می‌رسد.

ابراهیمی با بیان اینکه در مناسبت‌هایی مانند ماه رمضان، ماه محرم و بازگشت حجاج نیز مصرف مرغ افزایش می‌یابد گفت: اما این افزایش مصرف در بازار خللی ایجاد نمی‌کند زیرا ذخایر موجود و تولید گرم می‌تواند آن را پوشش دهد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور خاطر نشان ساخت: در ماه های فروردین و اردیبهشت که مردم برای شب عید خرید کرده‌اند، تقاضا کمتر می‌شود زیرا مردم در منازل ذخیره کرده‌اند و میزان مصرف کاهش می‌یابد. اما جوجه‌ریزی که در اسفند رخ می‌دهد و تولید به فروردین و اردیبهشت می‌رسد، کاهش می‌یابد.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: اگر هماهنگی‌ها به درستی انجام شود، نوسانات کمی در قیمت مرغ خواهیم داشت. البته مردم ایران به مرغ گرم علاقه دارند و ممکن است نوسانات جزئی وجود داشته باشد، اما در هشت ماه گذشته تنش‌ها به حداقل رسیده است.

ابراهیمی با بیان اینکه به یکی از کشورهای صادر کننده مرغ تبدیل خواهیم شد تاکید کرد: با این میزان تولید که پیش می‌رویم، هیچ اتفاق ناگواری در صنعت رخ نمی‌دهد و ما به یکی از کشورهای صادرکننده تبدیل خواهیم شد، پیش بینی می شود  ماهیانه بیش از ۱۰ هزار تن صادرات داشته باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا