بازگشت ترامپیسم و تاثیرات احتمالی آن بر بازارهای کشاورزی
احتمال بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید، نگرانی های جهانی زیادی را در مورد اینکه چگونه سیاست های تجاری او بر کشاورزی آمریکا و صادرات کالاهای اساسی در عرصه بین المللی تأثیر می گذارد، برانگیخته است.
از آنجایی که چین بزرگترین بازار صادرات محصولات کشاورزی ایا متحده را نمایندگی می کند درصد زیادی از کالاهای کشاورزی از جمله صادرات سویا و گوشت خوک با تعرفه های کم مواجه شدند بگونه ای که در سال ۲۰۱۸ چین ۲۵ درصد تعرفه تلافی جویانه بر صادرات سویای آمریکا وضع کرد این تعی باعث شد خریداران چینی به سویای برزیلی علاقه نشان دهند.
معادلات کالاهای اساسی در حوزه کارائیب متزلزل شد. این تعرفه ترجیحات بازار را تغییر داد به طوری که خریداران چینی – که سهم قابل توجهی از کل مصرف جهانی را تشکیل می دهند . ۲۷ ۲۰۱۹ تقريباً سویای برزیلی را ترجیح دادند. بر اساس گزارش وزارت کشاورزی آمریکا این تعرفه ها بین سالهای ۲۰۱۸ میلیارد دلار به تولید کنندگان ضرر رسانده است که تقریباً ۹۵ درصد از این ضررها ناشی از جنگ تجاری با چین بوده است.
حتی نظام تجاری هند در جنگ تعرفه ها در صادرات برنج عكس العمل نشان داد جنگ تجاری میان چین و آمریکا منجر به تغییر خطوط تجاری شد بازار کنجاله ها دچار نوسان شد و صادرات جو آمریکا به کشورهای عرب خاورمیانه نیز در طول ششماه ۴ و تیم درصد تزلزل نشان داد ایران با توجه به سقوط قیمت سویا به خرید سویا از آمریکا متمایل شد.
بر اساس آمارها حدفاصل ماه آگوست ۱۰) مرداد تا ۱۰ شهریور سال ۲۰۱۸ میلادی ایران جایگاه نخست خرید سویای آمریکا را به خود اختصاص داده است. در ماه آگوست ۴۱۴ هزار تن سویای آمریکا، پنج فروند با ناماکس بارگیری و به ایران حمل شد. این رقم معادل سهم ۱۳.۲ درصد از کل صادرات سویای آمریکا در ماه مذکور بود. در همان ماه تنها ۶۷ هزار تن سویا از کشور آمریکا به چین صادر شد که این مقدار به منزله کاهش ۹۵ درصدی صادرات در آن سال بود.
در این میان اگرچه دموکرات ها با جنگ تعرفه ها مخالفت کردند اما راه بجایی نبردند. با وجود اینکه کشاورزان آمریکایی یک بلوک قدرتمند رای دهی از نظر سیاسی هستند کشاورزان اهمیت روابط تجاری چین و مکزیک را درک می کنند طی ۱۰ سال گذشته تقریباً ۱۷ درصد از کل صادرات کشاورزی ایالات متحده به چین رفته است.
چین نزدیک به ۱۸ درصد از کل جمعیت جهان را تشکیل میدهد بنابراین بازار دیگری وجود ندارد که بتواند جای آن را بگیرد اما کشاورزان بزرگ آمریکا دوستی دیرینه ای با ترامپ دارند در دوره زمامداری ترامپ، او بیش از ۵۰ توافق تجاری برای افزایش دسترسی به بازار و صادرات کالاهای آمریکایی منعقد کرد ۳۰ میلیارد دلار برای حمایت از کشاورزان و دامداران در دوران کووید – ۱۹- پیشنهاد نمود که بیش از ۴ میلیارد دلار به همراه برنامه نوآورانه ” جعبه غذا مورد تایید کنگره قرار گرفت ترامپ حفظ و حفاظت از اراضی عمومی و منابع طبیعی را در اولویت قرار داد و بزرگترین سرمایه گذاری در پارک های ملی آمریکا را امضا کرد.
در صحنه جهانی او تعهد ایالات متحده به حفاظت از منابع پایه را از طریق اقداماتی مانند پیوستن به طرح یک تریلیون درخت نشان داد مذاکره موفقیت آمیز بیش از ۵۰ توافقنامه با کشورهای سراسر جهان برای افزایش دسترسی به بازارهای خارجی و افزایش صادرات محصولات کشاورزی آمریکا و حمایت از بیش از ۱ میلیون شغل آمریکایی به تعهد وی با ۶۰ میلیون ساکنین روستایی آمریکایی بر میگردد مجوز کمک ۲۸ میلیارد دلاری ترامپ به کشاورزانی که در معرض اقدامات تجاری ناعادلانه قرار گرفته بودند، به طور کامل از طریق تعرفه های پرداخت شده توسط چین تامین شد.
با فشار ترامپ چین ممنوعیت واردات تجهیزات و سازه های مرغداری خود را لغو کرد بازار خود را به روی گوشت گاو باز کرد و موافقت کرد که در سال حداقل ۸۰ میلیارد دلار از محصولات کشاورزی آمریکایی خریداری کند اتحادیه اروپا نیز با افزایش ۱۸۰ درصدی واردات گوشت گاو موافقت کرد و بازار خود را برای واردات بیشتر سویا باز کرد که تاثیرات مهمی بر بازار جهانی سویا گذارد. کره جنوبی ممنوعیت خود را برای مرغ و تخم مرغ آمریکایی لغو کرد و موافقت کرد که دسترسی به بازار را برای صادرات کایی فراهم کند.
آرژانتین ممنوعیت گوشت خوک آمریکایی را لغو کرد برزیل موافقت کرد واردات گندم را ۱۸۰ میلیون دلار در سال افزایش دهد حتی سهمیه های خود را برای خرید اتانول آمریکا افزایش داد گواتمالا و تونس بازارهای خود را به روی تخم مرغ آمریکایی باز کردند.
با تهدید ترامپ معافیتهای تعرفه ای در اکوادور برای گندم و سویا واردانی از به دلیل (GSP) امریکا عملیاتی شد تعلیق ۸۱۷ میلیون دلار ترجیحات تجاری برای تایلند تحت برنامه سیستم عمومی ترجیحات عدم دسترسی کافی به بازار معقول برای محصولات گوشت خوک آمریکایی به انجام رسید مقدار کوینهای غذایی بازخرید شده در بازارهای کشاورزان از ۱.۴ میلیون دلار در می ۲۰۲۰ به ۱.۷۵ میلیون دلار در سپتامبر ۲۰۲۰ افزایش یافته است که ۵۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته نشان می داد ترامپ به سرعت برنامه کمک غذایی ویروس کرونا را اجرا کرد که ۳۰ ۱۹-COVID میلیارد دلار آن به کشاورزان و دامدارانی که با کاهش قیمتها و اختلال در بازار مواجه بودند میرسید. هنگامی که زنجیره تامین مواد غذایی را تحت تأثیر قرار داد ترامپ از صنایع فوروارد و پسین حمایت کرد مجوز بیش از ۴ میلیارد دلاری دولت او برای برنامه جعبه غذای کشاورزان به خانواده ها که بیش از ۱۲۸ میلیون جعبه محصولات محلی گوشت و محصولات لینی را به سازمانهای خیریه و مذهبی در سراسر کشور تحویل داد و الزامات دولت برای خرید مقادیر ثابت میوه و سبزیجات برای برنامه های مختلف تغذیه همگی در راستای رضامندی رای دهندگان روستایی بود وعده های ترامپ برای کاهش مقررات به ویژه مقررات مرتبط با قانون آب (پاک و حذف مالیات بر املاک توسط جامعه مزرعه در طول مبارزات انتخاباتی مورد استقبال قرار گرفت و عملیاتی شد.
یک نگاه تاریخی به استعداد رای جمهوری خواهان در جامعه کشاورزی پس از پیروزی ترامپ در سال ۲۰۱۶ محققین توجه برابر رقیبش رای آورد تا بفهمند چه اتفاقی افتاده است. حدود ۱۴ درصد از جمعیت ایالات متحده در مناطق روستایی زندگی می کنند. البته رای ترامپ در مناطق روستایی آمریکا از دهه ها قبل در حال شکل گیری بود به اعتقاد بسیاری سیاست های New مزرعه ای دموکرات ها – که با نیو دیل شروع میشود تا حدودی مقصر وضعیت فعلی میباشد. اصولا، لوایح ” نبو ديل برای کمک به کشاورزان بزرگ طراحی شد تا تمرکز فزاینده زمین را تسریع کند و در انجام این کار موفق بود چنانکه ” Deal پرداخت های دولت از ۳ درصد درآمد خالص مزرعه در سال ۱۹۲۹ به ۳۱ درصد در سال ۱۹۴۰ افزایش یافت و درآمد کشاورزان بزرگ در دهه ۱۹۳۰ دو برابر شد.
مصارف این وجوه بیشتر صرف واحدهای بزرگ زراعی میشد بزرگ مالکان با پول دولت فدرال توانستند زمین بیشتری به دست آورند اراضی خود را مکانیزه کنند مستاجران و خرده مالکان را اخراج و تولید کنندگان کوچکتر را از کار بیاندازند. از سال ۱۹۳۰ تا ۱۹۵۰ تعداد کشاورزان ۱۴ درصد کاهش یافت.
بین سالهای ۱۹۳۰ و ۱۹۴۵ مستاجران سفیدپوست و مزرعه داران ۳۷ درصد و مستاجران سیاه پوست ۳۲ درصد کاهش یافتند خود را به مناطق روستایی آمریکا معطوف کردند – جایی که ترامپ سه رهبران جمهوری خواه جنوبی لجستیک و مکانیزاسیون زراعی را تشویق نموده و سیاستهای مشترکی را برای تحت فشار قرار کشاورزان بزرگ هزینه ها را کاهش دادند و USDA) دادن سیاه پوستان برای خروج تشویق میکنند با حمایت وزارت کشاورزی به طور سیستماتیک علیه کشاورزان سیاه پوست تبعيض قاتل USDA کشاورزان کوچک را از تجارت بیرون راندند. ماموران محلی شدند و با وجود آنکه تا سال ۱۹۲۰ تعداد ۹۲۵۰۰۰ کشاورز سیاه پوست وجود داشت.
در سال ۱۹۷۰ بیش از ۹۰ درصد آنها از بخش رفته بودند. برخی از این کشاورزان برای فرصتهای بهتر اراضی کشاورزی را ترک کردند اما تعداد بیشتری از آنها به دلیل یکی از بزرگترین جنبشهای جمعیتی تحت فشار دولت در تمام تاریخ آمریکا، مجبور به ترک آن شدند. با افزایش قدرت جنبش حقوق مدنی حملات به کشاورزان سیاه پوست تشدید شد و همانطور که توسعه مکانیزاسیون با بودجه دولتی به سرعت ادامه یافت ده ها هزار کشاورز فقیر مجبور به ترک کشاورزی شدند. اگرچه اخراج ارل بوتر، وزیر کشاورزی در زمان ریچارد نیکسون و جرالد فورد به دلیل یک شوخی نژاد پرستانه اتفاق افتاد اما همگی او را معمار سیستم غذایی صنعتی آمریکا توصیف کرده اند.
او مسئول مهمترین تغییر اساسی در سیاستهای کشاورزی بود و کمک کرد تا زنجیره ارزش غذایی را روی پایه ای از ذرت ارزان تغییر مسیر دهد و کشاورزان را تشویق میکرد تا حد امکان غذا تولید کنند او برای همیشه منظره روستایی را که زمانی به خوبی توسط مزارع کوچک سود اور مشاهده و توصیف میشد دگرگون کرد از را تافت بنسون، دستیار ایزنهاور اولین کسی بود که کشاورزان را تشویق کرد که بزرگ شوند یا از بخش کشاورزی خارج شوند کندی نیز با لایحه مزرعه ای که برنامه ها را برای هر کالایی به جز گندم داوطلبانه تشویق می نمود مدیریت عرضه را به شدت تضعیف کرد.
جانسون به خود می بالید که صورتحساب او قیمت ها را به کمترین هزینه ممکن برای سفره مردم کاهش میدهد و با مدیریت مازاد مزرعه و عرضه از طریق افزایش صادرات که انتظار داشت طی یک دهه ۵۰ درصد رشد کند به مقابله با گرانی رفت.
قانون جانسون عرضه از طریق افزایش صادرات که انتظار داشت طی یک دهه ۵۰ درصد رشد کند به مقابله با گرانی رفت. قانون جانسون همچنین پرداخت های مستقیم را به کشاورزان معرفی کرد که تا دهه ۱۹۸۰ ادامه داشت. البته پیامدهای بزرگ طرز فکر بزرگ لت های آیزنهاور کندی و جانسون رخ نشان داد. بسیاری از خانواده ها مزارع خود را قبل از دهه ۱۹۸۰ از دست دادند بحران کشاورزی دهه ۱۹۸۰ عمیق ترین بحران روستایی از زمان رکود بزرگ بشمار می رود.
این بحران از سال ۱۹۸۲ تا ۱۹۸۷ ادامه داشت اما این بار طبقه ثروتمندتری از کشاورزان تحت تأثیر قرار گرفتند افراد در معرض خطر جابجایی اجباری از کشاورزی جوان تر تحصیلکرده تر و مدیران اجرایی بزرگ تر کشاورزی بودند. دلیل اش هم آن بود که کشاورزان ثروتمندتر در دهه ۱۹۷۰ تمایل بیشتری به گرفتن وامهای کلان برای گسترش فعالیتهای خود داشتند. در نتیجه زمانی که فدرال رزرو به طور ناگهانی شروع به کاهش تورم در سال ۱۹۷۹ کرد و نرخ وجوه فدرال را به بالاترین حد ۲۱.۵ درصد در سال ۱۹۸۲ رساند این کشاورزان به شدت تحت تأثیر نرخهای بهره نجومی قرار گرفتند.
بین سالهای ۱۹۳۰ تا ۱۹۹۲ تعداد کشاورزان سفید پوست ۶۵ درصد و کشاورزان سیاه پوست به ۹۸ درصد کاهش یافت زیرا مزارع مستمرا بزرگ تر شدند. بسیاری این تغییرات را به انقلاب تکنولوژیک نسبت دادند چون فناوری به طور اجتناب ناپذیری اندازه مزرعه را افزایش می داد».
گران هم میل به انتگراسیون و ادغام عمودی افقی در زنجیره ها را به کارایی صرفه جویی در مقیاس پذیرش دیوانه وار مکانیزاسیون و انقلاب سبز» نسبت میدهند و اعتقادی دارند که گاهی اوقات نیروهای تکنولوژیک خودمختار بخشی از گفتمان جبرگرایی تکنولوژیکی که ریشه در ایدئولوژی محافظه کارانه حزب جمهوری خواه دارد بر میگردد. با این حال تاریخ مناطق روستایی آمریکا در گرایش به جمهوری خواهان و دموکراتها متفاوت است.
از دهه ۱۸۹۰ تا ۱۹۳۰، روستاییان آمریکایی نقشی حیاتی در حیات سیاستهای چپ رادیکال داشتند. بطوریکه در سال ۱۹۰۹ نیویورک تایمز کشاورزان نیراسکا را به عنوان دشمن همیشگی تراستها و طبقه پولدار و باکلانهای وال استریت توصیف کرد و به گرایش کشاورزان و اقبال آنها به جنبشهای پوپولیستی ارضی اشاره داشت کشاورزان به شدت از سرمایه داری متمرکز در زنجیره های در حال تشکیل و سیطره شرکت های دولتی کشاورزی انتقاد میکردند در طول دهه های بعدی کشاورزان زیادی تصمیم گرفتند روستاهای آمریکا را ترک کنند. اما تعداد بیشتری از آنها به دلیل سیاست ها – به ویژه سیاست کشاورزی – بیرون رانده شدند. طی دهه میلیون ها کشاورز فقیر زمین خود را ترک کردند تا شغلهای پردرآمدتری در صنعت شهری بگیرند.
سیاست دولت که به نفع کشاورزان در مقیاس بزرگ بود کشاورزان متوسط را مجبور به ترک اراضی شان نمود به موازات آن سیاستگزاران کشاورزی از برنامه یکپارچه سازی زمین های کشاورزی و مکانیزه کردن کشاورزی حمایت می کردند یکی از مشاوران ایزنهاور جان دیویس، اصطلاح کسب و کار کشاورزی را برای توصیف ساختارهای یکپارچه و عمودی شرکتی بکار برد. آنان امیدوار بودند بر تولید، توزیع و بازاریایی محصولات کشاورزی تسلط یابد.
بطور کلی از دهه ۱۹۵۰ جمهوری خواهان و دموکرات ها به طور یکسان از قوانینی حمایت کرده اند که به نفع کشاورزی شرکتی است. البته برخی از سیاستهای دموکراتها نیز کشاورزان کوچک را از تجارت بیرون میراند و روستاها را خالی از سکنه میکرد. ذکر این نکته ضروری است که سیاست کشاورزی و غذایی ایالات متحده از یک چرخه قانونی پنج ساله پیروی میکند و به لوایح مزرعه موسوم است.
این قانون جامع متشکل از ده ها عنوان برنامه است. که برنامه های سنتی نظیر یارانه محصولات زراعی بیمه محصولات برنامه های لبنی و دامداری محصولات ویژه کشاورزی ارگانیک حفاظت ،تحقیق تجارت ترویج و آموزش تعاونی ها توسعه روستایی تغذیه ترویج غذاهای محلی و برنامه های کشاورزان جوان را در برمیگیرد.
روزولت اولین لایحه مزرعه را در سال ۱۹۳۳ امضا کرد که استانداردهای مدیریت جامع کالاهای کشاورزی را برای دهه های آینده تعیین میکرد و از آن زمان این برنامه ها بصورت اقتضایی به طور دوره ای تجدید نظر شده است. از دوران رکود بزرگ دولت فدرال مدتهاست که به کشاورزان یارانه پرداخت میکند و به کشاورزان پول می دهد تا الگوی کشت متعینی ترویج یا تولید محصولات خاصی را متوقف یا مازاد تولید را تقلیل داده و اجازه دهند قیمت ها و در نتیجه درآمد میلیونها کشاورز (۲۵) درصد جمعیت کشور در سال (۱۹۳۰) افزایش باید کنگره طی یک قرن اخیر به توسعه برنامه های مختلف برای حمایت از درآمد کشاورزان و دامداران ادامه داده است تا حداقل تا حدی – حفظ عرضه مواد غذایی کشور از خریدهای دولتی گرفته تا حمایتهای قیمتی و درآمدی وامهای یارانه ای و بیمه محصولات کشاورزی برای محافظت در برابر ضررهای عالی ادامه یابد.
همانگونه که گفتیم این برنامه ها در قوانین موسوم به ” لایحه مزرعه ” گنجانده شده اند و هر پنج سال یا بیشتر اصلاح میشوند که اخیرا آخرین لایحه مزرعه با عنوان رسمی قانون بهبود کشاورزی ۲۰۱۸ در ۲۰ دسامبر ۲۰۱۸ به تصویب رسید. این قانون جایگزین قانون ۲۰۱۴ شد. یارانه کشاورزان آمریکایی طی دهه گذشته به طور متوسط ۱۶ میلیارد دلار در سال بوده است. با این حال ارزش آن یارانه ها در بین محصولات مختلف یکسان نیست و به شدت در میان تعداد معدودی محصول اساسی متمرکز است. از سویی حمایت برای طیف وسیعی از محصولات کشاورزی و همچنین محصولات لینی در رت اقتضا مداوما در دسترس است.
بیشتر حمایتها در میان چند کالا متمرکز است که اغلب به عنوان پنج کالای اساسی بزرگ ذرت سویا گندم پنبه و برنج ” شناخته میشوند دولت ایالات متحده برای کمک به کشاورزان برای مدیریت ریسک های مالی و تعهدات خود از طریق بیمه و وام علاوه بر ارسال پرداختهای مستقیم برای جبران درآمد از دست رفته کشاورزان به دلیل بلایای طبیعی با در مورد بیامدهای جنگ تجاری ترامپ مدتهاست به کشاورزی داخلی بارانه میدهد.
کنگره محاسبات پرداخت را برای اکثر این برنامه ها از طریق صورتحساب هر پنج ساله مزرعه تعیین میکند اما ترامپ و بایدن پرداخت های مربوط به فاجعه به کشاورزان را افزایش داده اند تا دولت کنترل بسیار بیشتری بر آن داشته باشد.
دولت فدرال بیش از ۱۰۰ سال است که به کشاورزان آمریکا یارانه پرداخت میکند که به طور قابل توجهی بر عرضه مواد غذایی تاثیر می گذارد. محصولات زراعی با یارانه بسیار بالا – ذرت سویا گندم و برنج – بیشترین تولید و مصرف را دارند شکر هم به شکل حمایت های غیر مستقیم قیمتی که به نفع تولید کنندگان است یارانه دریافت میکند.
از سوی دیگر میوه ها و سبزیجات یارانه نسبتا کمی دریافت میکنند. لجستیک و صنایع پسین و پیشین زنجیره های گوشت قرمز و سفید (مثلا در ۱۷۴ کارخانه فرآوری مرغ کشور ) ۱۹ درصد از یارانه را دریافت میدارند یارانه های ذرت – فراوان ترین محصول در ایالات متحده به مراتب از سایر محصولات کشاورزی پیشی گرفته است بطوری که از سال ۱۹۹۵ تاکنون بیش از ۱۱۶ میلیارد دلار تخمین زده میشود. پس از آن یارانه ها برای گندم با ۴۸.۴ میلیارد دلار و برای سویا با ۴۴.۹ میلیارد دلار در اولویتهای بعدی قرار دارند یارانه برای حدود ۲.۱ میلیون مزرعه در ایالات متحده از طریق روشهای دیگری غیر از لایحه مزرعه نیز ارائه میشود طی دهه ها حمایتهای مختلف پرداختی و درآمدی میزان رشد کشاورزان آمریکایی را شکل داده است.
سخن آخر
مسائل مربوط به سیاست کشاورزی نقش بزرگی در رقابت برای ریاست جمهوری آمریکا ایفا میکند. بنابراین نظرات نامزدهای
۲۰۲۴ و مواضع آنها در مورد سیاست کشاورزی، از طرف جمهوری خواهان ترامپ و از میان دموکراتها، جو بایدن به طور اساسی بر مزارع جوامع روستایی و نگرانی های طیف گسترده ای از گروههای ذینفع تاثیر می گذارد. بسیاری از سیاستها معمولاً توسط کنگره از طریق صورت حسابهای مزرعه ای دوره ای مثلاً لایحه مزرعه ۲۰۱۸ و سایر برنامه ها مانند استاندارد که به طور قابل توجهی بر درآمد مزارع و قیمت کالاها تأثیر میگذارد.
مدیریت و توسط وزارت کشاورزی (RFS) سوخت تجدیدپذیر اداره میشوند. بر این اساس هر دو حزب و تقریباً همه نامزدها از جمله ترامپ از سیاستهای فعلی قیمت و حمایت (USDA) از درآمد زارعین برنامه بیمه محصولات فدرال استارتاپها و ابتکارات حفاظت از خاک و سایر ابتکارات حمایت میکنند. از طریق این حمایتها پرداختهای مالی قابل توجهی توسط مالیات دهندگان به مشاغل کشاورزی هدایت می شود. تفاوت عمده این است که اکثر نامزدهای دموکرات بر خلاف نگاه تجاری جمهوری خواهان به دنبال این هستند که چنین پرداخت هایی را به سمت پروتکلهای تغییرات اقلیمی و محیط زیستی و رضامندی مصرف در جامعه شهری تغییر دهند. حتی اگر کشاورزی به تنها ۱ درصد به تولید ناخالص داخلی کشور کمک و مستقیماً تنها ۱ درصد از نیروی کار و جمعیت کشور را شامل شود. سیاست کشاورزی به پنج دلیل مهم در این فرآیند یکپارچه مهم است اول رای دهندگان روستایی به دلیل اهمیت آنها در برخی از ایالت های کلیدی مانند میشیگان اوهایو و پنسیلوانیا و نفوذ آنها در ایالتهای اولیه اولیه مانند آیووا و نیوهمپشایر نفوذ زیادی بر سیاست های ریاست جمهوری دارند دوم بسیاری از مالکان مزارع مزایای قابل توجهی از سیاست کشاورزی دریافت می کنند.
که نشان میدهد آنها منافعی در فرایند سیاسی دارند و در نتیجه بیشتر از شهروندان عادی در انتخابات شرکت می کنند. ثالثاً کسانی که صاحب و مسئول راه اندازی مشاغل مزرعه ای هستند نقش عمده ای در مدیریت منابع طبیعی کشور ایفا میکنند که پیامدهای واضحی برای بسیاری از گروه های ذینفع دیگر از جمله سازمانهای حفاظت از محیط زیست و محیط زیست شکار و ماهیگیری و مشاغل کشاورزی بالادست و پایین دست دارد چهارم در حال حاضر بسیاری از رأی دهندگان به طور فزاینده ای است. پنجم هر رأی دهنده (GHG) نگران تغییرات آب و هوایی هستند و کشاورزی منبع مهمی برای انتشار گازهای گلخانه ای ای هر روز از محصولات کشاورزی استفاده میکند حداقل غذا میخورد و میخواهد قفسه های سوپر مارکت ها به وفور حاوی مواد غذایی ایمن برای مصرف باشد بنابراین تعجب آور نیست که هم ترامپ و هم بایدن مواضع یا بیانیه های رسمی سیاسی در مورد طیف گسترده ای از مسائل مربوط به سیاست کشاورزی صادر کرده اند. این موضوعات شامل یارانه های مستقیم برنامه های سوخت های تجدیدپذیر گفتگوی پیرامون حفاظت خاکه انتشار کربن تجارت بین المللی سیاست اعطای یارانه اداره تحقیقات با بودجه عمومی و سیاستهای تنظیم بازار برای محدود کردن قدرت بازار توسط شرکتهایی است که با فروش سم پدر کود و سایر نهاده ها به تولید کنندگان کشاورزی ذرت ،گندم کنجاله سویا خوک و سایر کالاهای کشاورزی به کنشگری قدرت بازار توسط شرکتهایی است که با فروش سم. پدر کود و سایر نهاده ها به تولید کنندگان کشاورزی ذرت گندم کنجاله سویا خوک و سایر کالاهای کشاورزی به کنشگری میپردازند. ده حوزه سیاستی عبارتند از:
۱ برنامه های شبکه ایمنی مزرعه شامل برنامه های یارانه مستقیم برای کالاهای عمده مانند ذرت پنبه سویا و گندم است. برنامه بیمه فدرال محصولات کشاورزی که یارانه هایی را برای بسیاری از کالاها فراهم می کند اما در عمل مانند برنامه های یارانه مستقیم ۷۰ درصد از تمام پرداخت ها را به سه محصول – ذرت سویا و گندم – و ۹۴ درصد از تمام پرداخت ها به آن محصولات به اضافه پنبه ارسال میکند بادام زمینی و برنج برنامه های پشتیبانی قیمت و برنامه شکر عمدتا بر اساس واردات و کنترل عرضه داخلی
-۲ برنامه های حفاظت و محیط زیست شامل برنامه هایی است که گفتگوی زمینهای زراعی و چرا را برای استفاده های دیگر و برنامه هایی که بر شیوه های مزرعه برای بهبود خاکه کاهش فرسایش و حفاظت از منابع آب تاثیر میگذارند که اغلب برنامه های کاربری زمین نامیده میشوند را تشویق میکنند.
۳- ابتکارات تغییر اقلیم شامل سیاست هایی است که به دنبال کاهش انتشار گازهای گلخانه ای یا تشویق ترسیب کربن است.
۴- سیاست های آب و هوایی ممکن است شامل مالیاتهای کربنی باشد که بر اساس انتشار گازهای گلخانه ای هزینه هایی را بر محصولات اعمال میکند یا سیاستهای تجاری و سقفی که انتشار گازهای گلخانه ای را محدود میکند و به نهادهای تحت نظارت اجازه میدهد تا برای برآورده کردن این سقفها سهمیه هایی را مبادله کنند . سیاست تجارت کشاورزی شامل سیاستهایی می شود که بر صادرات و واردات تأثیر میگذارد و شامل تعرفه ها یارانه ها و سایر ابزارهای سیاستی مانند سهمیه بندی و مجوزهای وارداتی کند.
۵- استاندارد سوخت تجدید پذیں شامل سیاست تحت قانون استقلال انرژی و کارایی سال ۲۰۰۷ است که الزامات ترکیبی را برای استفاده از سوختهای زیستی در سوخت وسایل نقلیه موتوری تعیین می کند.
۶- برنامه شواهد گسترده ای وجود دارد که نشان میدهد نرخ افزایش بهره وری کشاورزی به طور (R&D) های تحقیق و توسعه کشاورزی کلی – و عملکرد محصولات به طور خاص – به شدت به سرمایه گذاریهای عمومی تحقیق و توسعه توسط دولت ایالات متحده بستگی دارد به طور واقعی این سرمایه گذاری ها در ۱۵ سال گذشته کاهش یافته است زیرا گروههای ذینفع مزرعه ها به جای سرمایه گذاری های بهبود بهره وری به طور گسترده برای یارانه های مستقیم برای مالکان مزارع لایی کرده اند. شواهد تجربی نشان می دهد که در نتیجه رشد بهره وری در بخش کشاورزی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.
۷- سیاست مهاجرت و بازارهای کار کشاورزی تولید کشاورزی ایالات متحده به شدت به نیروی کار مهاجر متکی است به عنوان مثال، تولید میوه و سبزیجات در کالیفرنیا و فلوریدا و کارخانه های لبنی بزرگ در دسترس بودن کارگران مهاجر به ساختار و اجرای برنامه های مهاجرت بستگی دارد یک موضوع مرتبط همچنین شامل قانون حداقل دستمزد میشود زیرا بسیاری از مدیران مزرعه کارمندان را برای کارهای غیر ماهر و نیمه ماهر استخدام میکنند.
۸-سیستمهای غذایی پایدار برچسب گذاری محصولات و كيفيت غذا اینها شامل برنامه هایی است که برای تشویق تنوع زیست محیطی حمایت از ارائه دهندگان مواد غذایی محلی و ارگانیک و تأثیر بر ماهیت و ترکیب غذاهایی که در قفسه های سوپر مارکتها نمایش داده میشوند طراحی شده اند (مثلاً مقررات مربوط به گونه های اصلاح شده ژنتیکی و اصلاح شده ژنتیکی محصولات.
۹-سیاست رقابت و انحصار، این حوزه شامل ابتکارات مربوط به مقررات ضد انحصار عملیات بازارهای آتی بورس برای کالاهای کشاورزی و محدودیت در قراردادهای بین تولید کنندگان دام به ویژه خوک و طیور و محصولات کشاورزی مانند جو مالت خریداری شده توسط شرکت های آبجوسازی است.
۱۰-برنامه های توسعه روستایی مشتمل بر طرحهایی برای گسترش دسترسی به اینترنت بهبود زیر ساخت های روستایی جاده ها خدمات عمومی مانند سیستمهای آب و فاضلاب شهرستانها و شهرهای کوچک و غیره تشویق مشاغل کوچک و بهبود دسترسی به مراقبتهای بهداشتی اشاره کرد اما تمرکز اصلی ترامپ در دوره جدید مذاکره مجدد درباره پیمان های دادهای تجاری کشاورزی المللي هژمونی صادرات کالاهای اساسی آمریکایی تکنولوژیهای هوشمند و دلاریزه کردن فضای اکوسیستم تجارت بین الملل است که تا کنون بدلیل ضعف دسترسی ناکافی به بين ۳ یا تفوق بازار و حمایت از واردات فضای مطمئنی را برای کشاورزان و دامداران آمریکایی فراهم نمی کردند ترامپ معتقد است برای چندین سال سیاست تجاری آمریکا به کشورهای دیگر اجازه داده است از ما سوء استفاده کنند بایدن برنامه ای در مورد تجارت ندارد او به سال های اوباما بازخواهد گشت که به چین اجازه دادند از ما سوء استفاده کند او مشتاق نهایی کردن یک توافق تجاری جدید ایالات متحده و بریتانیا است که شامل دسترسی قابل توجه به بازارهای کشاورزی و امیدوار است که بتواند راه را رفت با اتحادیه اروپا هموار کند. یکی از ناعادلانه ترین بازارها برای بسیاری از کشاورزان آمریکایی بازار اتحادیه است.
تقویت زنجیره ارزش غذایی کارآمد ایمن و مقرون به صرفه تثبیت تولید گوشت برنامه های تغذیه عمومی فرصت های شغلی و دسترسی بیشتر به مراقبتهای بهداشتی روستایی از اولویتهای دیگر وی محسوب میشوند.
در مقابل تمرکز دموکرات ها به یکی از بزرگترین خطرات برای کشاورزی آمریکا یعنی تاثیر شدید اقلیمی، صنعت فناوری سبز و بهبود روابط تجاری کشاورزی با چین میباشد.
لذا بیمه محصولات کشاورزی و ابزارهای مدیریت ریسک برای کشاورزان بسیار مهم است. به ویژه با توجه به طوفان باد اخیر در آیووا آتش سوزی در غرب خشکسالی در غرب میانه و طوفان لورا در تگزاس و لوئیزیانا، ضرورت نیاز به شبکه ایمنی برای کشاورزی همچنان وجود دارد.
تحلیلگران معتقدند که حزب دموکرات بیشتر توسط نخبگان ساحلی کنترل می شود و فقط به روستاهای آمریکا و کشاورزان برای مدت کوتاهی هر ۴ سال یکبار توجه میکند و نامزدان دموکرات در ایالت ساد کشاورزی قوی وابسته هستند.
چشم دوخته اند. فعالان کشاورزی معتقدند بایدن کشاورزان را با مقررات و پروتکل های بیشماری تحت فشار قرار داده و دولتهای دموکرات توسط فعالان محیط زیست کنترل می شود که توجهی به ساختار اقتصادی بازارهای داخلی و بین المللی ندارند.
منبع: برنا