ریزش بورس تا کی ادامه می یابد؟

کارشناس بازار سرمایه گفت: محدودیت دامنه نوسان مساوی با تعطیلی بورس است و برهمین اساس نمی‌توان حرکت خاصی در حجم و ارزش معاملات امروز و روز های آینده این بازارانتظار داشت.

علی فراقی با بررسی تاثیرات محدودیت دامنه نوسان و الزام به تغییر یک سری از قوانین حاکم در بورس گفت:باید توجه داشت که به علت محدودیت دامنه نوسان نمی‌توان حرکت خاصی در بورس یا حجم و ارزشی در معاملات روز سه شنبه و روز های آتی انتظار داشت و بازار اکنون با حالت تعطیل تفاوتی ندارد و نیمه تعطیل تلقی می‌شود.

فراقی در ادامه افزود:اگر میزان ریسک در بازار افزایش پیدا نکند ،محدودیت دامنه نوسان موجب می‌شود که نماد هایی که معامله می‌شود وضعیت بهتری نسبت به روز های گذشته ،در همان دامنه نوسان داشته باشند ،اما اگر اخباری مبنی بر ریسک در بازار انتشار یابد، بورس روند نزولی خود را ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به محدوده مهم بورس گفت:اعداد شاخص بازار در محدوده مهمی قرار دارند اگر این محدوده حفظ نشود معامله گران با فشار روانی بسیاری مواجه می‌شوند محدودیت های اعمال شده بر بازار باعث حفظ ارزش بازار می‌شود.

وی ادامه داد: با مشاهده های امسال به این نکته مهم باید توجه داشت که این محدوده از بورس با نوسانات بسیاری که داشته بار ها مقاومت کرده و شکسته نشده است .

کارشناس بازار سرمایه در ادامه افزود:باید تا هفته آینده صبر کرد تا برای بازار تصمیم گیری شود و ریسک ها کمتر یا بیشتر نشوند . با توجه به اعمال محدودیت دامنه نوسان ویا بسته و باز بودن بازار ، میتوان متوجه شد که بازار سمت و سوی جدیدی را برای هفته آتی انتخاب می کند یا خیر.

فراقی در پایان با اشاره به تصمیم گیری ها در ارتباط با بازار سرمایه گفت:با توجه به اینکه اتفاق خاصی در بازار رخ نداده است و این محدودیت دامنه نوسان ادامه دارد، انتظار میرود اگر بازار بخواهد به سمت روند صعودی حرکت کند باید اعتماد معامله گران به بازار بازگردد و این موضوع نیازمند این است که تصمیم گیری ها و یکسری ازقوانین در بازار تغییر کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا