مرجع قیمت‌گذاری بلیت هواپیما همچنان انجمن شرکت‌های هواپیمایی است

جعفر يازرلو، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه تمامی شرکت‌های هواپیمایی در کشور موظف هستند براساس نرخنامه مصوب اقدام به عرضه بلیت پروازهای داخلی کنند، گفت: نرخ بلیت هواپیما همچنان از سوی انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام می‌شود و سقف قیمتی که تعیین شده را باید تمامی شرکت‌های هواپیمایی رعایت کنند.

وی ادامه داد: عرضه و فروش بلیت هواپیما از سوی شرکت‌های هواپیمایی براساس نرخنامه ابتدای سال است و هيچ شرکتی حق ندارد خارج از این نرخ بلیت را به مسافران بفروشد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی كشوری درباره آزادسازی قیمت بلیت هواپیما گفت: در برنامه پنجم، دولت از مقوله نرخ گذاری بلیت كنار گذاشته شده و این موضوع به شرکت‌های هواپیمایی واگذار شده است تا آنها بر اساس عرضه و تقاضا قیمت را تعیین كنند.

وی افزود: درحال حاضر انجمن شركت‌های هواپیمایی بر اساس عرضه و تقاضا قیمت بلیت هواپیما را مشخص می‌كند و این روال كماكان ادامه دارد.

يازرلو با اشاره به اینکه سازمان هواپیمایی همچنان نظارت‌های خود را بر سایت‌های فروش بلیت و شرکت‌های هواپیمایی تشدید کرده است، گفت: مسافران اگر گران فروشی در عرضه بلیت دیدند حتما به سایت سازمان هواپیمایی کشوری گزارش دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا