
طراحی و چیدمان ترمینال مسافری فرودگاه امام(ره) تغییر میکند
سرپرست فرودگاه امام(ره) اعلام کرد
سرپرست فرودگاه امام(ره) ضمن اشاره به اینکه ترمینال یک فرودگاه امام(ره)در شأن مردم نیست و بعد از گذشت حدود ۲۰ سال مستهلک شده است، از باز طراحی این ترمینال، تغییر چیدمان گیتها و بخشهای نظارتی این ترمینال خبر داد.
رامین کاشفآذر در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه استراتژی توسعه شبکه پروازی برای فرودگاه امام (ره) یکی از اولویتهای کاری فرودگاه است، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۶ شرکت هواپیمایی خارجی به فرودگاه امام پرواز دارند که باید تعداد آنها و فرکانس پروازها را افزایش دهیم.
وی با بیان اینکه بهسازی ترمینال یک فرودگاه امام(ره) نیز یکی دیگر از اولویتهای کاری این فرودگاه است، افزود: مشکلی که بیشتر مردم دارند در استفاده از ترمینال یک فرودگاه امام(ره) است. فرآیندهای ترمینال یک، طراحی داخلی و چیدمانها برای حدود ۲۰ سال پیش است و در این مدت مستهلک شده است.
سرپرست فرودگاه امام (ره) گفت: این ترمینال در شأن مردم نیست و کار اصلی ما این است که این ترمینال را با توجه به شرایط فعلی با حفظ المانهای معماری خاص باز طراحی کنیم؛ به طوری که مسافران هم از منظر زیباییشناسی در شرایط بهتری قرار گیرند و هم از منظر فرآیندهای فرودگاهی زمان کمتری را در فرودگاه درگیر شوند و در مدتی که در فرودگاه هستند، رضایتمندی بالا رود.
وی ادامه داد: بنا داریم فرآیندهای خروجی این ترمینال را تا چند ماه آینده اصلاح کنیم که مطلوبیت بیشتری حاصل شود.
کاشف آذر با بیان اینکه شرکتهای طراحی داخلی زیادی درگیر شدهاند که طرحهای خود را ارائه دهند، تصریح کرد: چیدمان فرآیندهای فرودگاهی تغییر خواهد کرد و با این تغییر چیدمان، بخشهای نظارتی و گیتها، مسافران کمتر در صف خواهند بود. همچنین یکپارچهسازی نیز صورت میگیرد و فضای بسیار زیادی برای ترانزیت خواهیم داشت.
به گفته وی، به دنبال ایجاد هویت جدید در ترمینال یک هستیم. با وجود این اینکه مدیران قبلی نیز زحمات زیادی کشیدند اما این ترمینال هنوز استانداردهای لازم را ندارد و مردم نیز نارضایتیهایی دارند.
سرپرست فرودگاه امام (ره) در پاسخ به این سوال که برای دسترسی آسان به فرودگاه امام(ره) چه برنامه هایی در دستور کار دارید؟ گفت: برای دسترسی بهتر و مناسبتتر پروژههایی را تعریف کردهایم که در حال مطالعات دقیقتر آنها هستیم.



