نقل و انتقال خطوط تلفن ثابت مانند گذشته انجام می‌شود؟

شرکت مخابرات ایران اعلام کرد: نقل و انتقال خطوط تلفن ثابت مانند گذشته انجام می‌شود، به جز در مواردی که محدودیت احتمالی شبکه‌ای و زیرساختی وجود داشته باشد.

اخیراً برخی از کاربران از پیگیری نشدن درخواست‌های یک‌ساله آنها در زمینه “انتقال خطوط تلفن ثابت به آدرس‌های جدید” به شرکت مخابرات گلایه کرده اند. به طوری که کاربران و مشتریان متعددی معتقدند شرکت مخابرات ایران در پاسخ به این درخواست‌ها اعلام می‌کند که انتقال خط تلفن ثابت از یک مرکز مخابراتی به مرکز دیگر را انجام نمی‌دهد و باید خط جدیدی برای آدرس جدید خریداری شود.

این موضوع در حالی است که پیش از این انتقال خط تلفن ثابت از یک مرکز به مرکز مخابراتی دیگر انجام می شد و مخابرات با دریافت هزینه ای خط را انتقال می داد.

در همین راستا، «داوود زارعیان»، معاون خدمات تجاری و مشتریان مخابرات ایران، اظهار داشت: نقل و انتقال خطوط تلفن ثابت مانند گذشته صورت گرفته و مشکلی ندارد، جز در مواردی که محدودیت احتمالی شبکه ای و زیر ساختی وجود داشته باشد.

وی در خصوص فرآیند نقل وانتقال خطوط تلفن ثابت افزود: «برای تمام مشترکینی که درخواست نقل وانتقال خطوط تلفن ثابت دارند، با مراجعه به مراکز تلفنی مورد نظر و تکمیل فرم مربوطه بررسی های فنی انجام می شود و در صورتی که امکانات زیرساختی در منطقه مورد نظر وجود داشته باشد در اکثر موارد به طور عادی، انتقال انجام می شود.»

زارعیان تصریح کرد: «چالش های اصلی در زمینه انتقال از یک منطقه مخابراتی به منطقه دیگر است که نیازمند امکانات زیرساختی و امکانات شبکه ای بیشتری است که ممکن است در نقاطی با محدویت امکانات مواجه باشیم. در این موارد نیز استفاده از فناوری های جدید ارتباطی مانند سیپ فون و سیپ ترانک در حل چالش های پیش رو می تواند راه گشا باشد.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا