برخی مدیران دولتی هزینه سربار خودروسازی ها را بالا می برند
حسین مقیسه با بیان اینکه بخشی از نیروی انسانی خودروسازان دولتی و سفارشی هستند، اظهار کرد: به همین دلیل بخشی از هزینه سربار و قیمت تمام شده خودروسازان به این هزینه ها بر می گردد و از طرف دیگر مدیران خودروسازی ها در مقابل فشار نمانیده ها و … نمی توانند مقاومت کنند.
حسین مقیسه با بیان اینکه تیراژ واقعی تولید خودروسازان کشور یک میلیون و ۱۰۰ هزار دستگاه است، گفت: حتی در ابتدای دهه ۹۰ که این خودروسازها در مجموع یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو تولید می کردند بخشی به صورت مونتاژی بود. در مقطع کنونی هم تولید خودرو در کشور بیشتر از این افزایش نمی یابد مگر اینکه خلا بازار از طریق واردات خودرو برطرف شود.
مقیسه با تاکید بر اینکه خصوصی سازی در صنعت خودرو تنها راهکار حل بحران مشکل است، اظهار کرد: در صورت خصوصی سازی اگر خودروسازان محصولات را با کیفیت مناسب و قابل رقابت عرضه نکنند و مسائل کنونی مربوط به قیمت گذاری هم دیگر وجود نخواهد داشت، به طور قطع در آن صورت اگر این شرکت ها مطابق شرایط تولید نکنند به تعطیلی کشیده خواهند شد به همین دلیل باید در محصولات خود بهره وری ایجاد کنند.
این کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه بخشی از نیروی انسانی خودروسازان دولتی و سفارشی هستند، اظهار کرد: به همین دلیل بخشی از هزینه سربار و قیمت تمام شده خودروسازان به این هزینه ها بر می گردد و از طرف دیگر مدیران خودروسازی ها در مقابل فشار نماینده ها و … نمی توانند مقاومت کنند و همین مساله باعث بروز مشکلاتی در صنعت خودرو شده است، از این رو تا زمانی که صنعت خودروی کشور دولتی است مشکلات صنعت خودرو هم به طور کامل برطرف نمی شود.