بلیت هواپیما گران میشود؟
محمد محمدی بخش در نشست خبری گفت: از زمان آزاد سازی نرخ بلیت، مبحث آزاد سازی قیمت سوخت هواپیما نیز مطرح بود و در حال حاضر این موضوع درحال بررسیست.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: تنها مزیت رقابت شرکتهای هواپیمایی داخلی با شرکتهای خارجی همین مبحث سوخت است و در حال حاضر بر اساس قیمت تعیین شده ستاد تنظیم بازار پیش میرویم و تابع هستیم، اما نرخ بلیت هواپیما به قیمت سوخت بستگی زیادی دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود اخبار مبنی بر افزایش ناوگان هوایی، همچنان با کمبود بلیت هواپیما مواجه هستیم یادآور شد: اطلاعات ورود هواپیماهای جدید به کشور را بنا به دلایل مختلف نمیتوانیم رسانهای کنیم، اما میزان نشست و برخاست صرفا در یک فرودگاه مثل مهرآباد معیار درستی برای سنجش تعداد پروازها و سفرهای هوایی نیست چراکه تعداد مسافران هوایی موضوع مهم است.
محمدی بخش همچنین با اشاره به اینکه شاهد هستیم تعداد پروازهای عبوری از فضای کشور در ماههای اخیر رکورد زده و پس از ۲ سال به روال استاندارد و ایمن برمی گردیم افزود: نیاز بخش هوایی حداقل ۵۰۰ فروند هواپیماست و اگر همزمان ۲۵۰ فروند هواپیمای فعال هم داشته باشیم باز با کمبود بلیت مواجه هستیم.
رئیس سازمان هواپیمایی در پایان درباره برگزاری نمایشگاه هوایی (ایر شو) در فرودگاه پیام نیز گفت: با توجه به رویکرد وزارت ارتباطات و استفاده مشترک از دانش بنیانها در توسعه صنعت هوایی، امسال به این نتیجه رسیدیم که نمایشگاه را در این فرودگاه برگزار کنیم.
وی افزود: شرکتهای دانش بنیان بیش از ۲ هزار قطعه از نیازهای صنعت هوایی را طراحی و ۳۰۰ هزار قطعه را نیز ساختند که بخش عمده آنها در این نمایشگاه حضور دارند و این شرکتها موفق شده اند مجوزهای لازم را برای ارائه محصولات خود دریافت کنند.