صادرات ۲۱۰ هزار تن محصولات شیلاتی در سال ۱۴۰۲

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: سال گذشته ۲۱۰ هزار تن صادرات محصولات شیلاتی با ارزش ۶۵۰ میلیون دلار را به ۶۷ کشور داشتیم.

سید حسین حسینی در جریان بازدید از نمایشگاه اکسپو با بیان اینکه نمایشگاه اکسپو یکی از نمایشگاه های مهم در زمینه ظرفیت های صادراتی است اظهار داشت: در سال های اخیر ایجاد زنجیره های ارزش در دستور کار استاندارها قرار گرفته و زنجیره ارزش آبزیان در تیپ الگویی زنجیره ارزش در ۱۵ استان در حال اجرا است.

رئیس سازمان شیلات ایران تصریح کرد: صنعت شیلات یکی از ظرفیت های بی بدیل در حوزه سرمایه گذاری و ارزآوری بوده و از اهداف اصلی وزارت جهاد کشاورزی است، سال گذشته ۱۹ همت جذب سرمایه گذاری در بخش شیلات داشتیم که ۹۰ درصد آن توسط بخش خصوصی انجام شده است، در سال ۱۴۰۱، ۱۱.۸ همت سرمایه گذاری در این بخش انجام شده بود که نشان دهنده آن است که ظرفیت هایی بالایی در این صنعت وجود دارد.

وی در رابطه با صادرات در حوزه شیلات تصریح کرد: سال گذشته ۲۱۰ هزار تن صادرات محصولات شیلاتی با ارزش ۶۵۰ میلیون دلار را به ۶۷ کشور داشتیم و تنوع محصولات صادراتی شامل تخم چشم زده ماهی، غذای آبزیان و خاویار پرورشی می شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: خاویار صادراتی ما از محل پرورش ماهی خاویاری در ۲۲ استان کشور و حدود ۲۰۰ مزرعه تامین می شود که بالغ بر ۲۱ تن استحصال خاویار داشته ایم.

وی درباره با جهش تولید ماهیان گرمابی در سال گذشته خاطرنشان کرد: میزان تولید ماهیان گرمابی در سال گذشته از ۵ هزار تن به ۳۷ هزار تن افزایش یافته است.

حسینی ادامه داد: با وجود بروز بیماری در مزارع میگو در سال گذشته بالغ بر ۵۰ هزار تن تولید داشتیم و محصولات دیگر آبزی پروری کاهش صادرات میگو را در سال گذشته جبران کرد و از ۱۸۰ هزار تن به ۲۱۰ هزار تن صادرات آبزیان در سال ۱۴۰۲ رسیدیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در خصوص برنامه سازمان شیلات برای افزایش صادرات محصولات شیلاتی در سال ۱۴۰۳ گفت: ما رجیستری کردن کل محصولات شیلاتی، رهگیری و شناسنامه دار کردن محصولات صادراتی استاندارد را در دستور کار داریم و امیدواریم با این روند بتوانیم تسهیلگری در راستای افزایش صادرات داشته باشیم.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا