اجاره اتوبوس‌های خارجی برای تسهیل تردد زائران

دبیر قرارگاه اربعین وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه سال گذشته در سفرهای اربعین مشکلاتی برای زائران وجود داشت، گفت: سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای امسال با اجاره اتوبوس‌های خارجی و استفاده از ناوگان دستگاه‌های اجرایی به دنبال افزایش ناوگان حمل‌و نقل عمومی برای تسهیل تردد زائران است.

«حسین مذنب» دبیر قرارگاه اربعین درباره اقدامات انجام شده توسط شرکت‌ها و سازمان تابعه وزارتخانه برای جابجایی زایران اربعین گفت: به دلیل اشتیاق زائران حسینی و تقاضای چند برابری سفر در برابر ناوگان موجود، سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای پویش راه نجات را برای استفاده حداکثری از خودروهای شخصی و کاهش تراکم آن و سفر اشتراکی راه اندازی کرده است که معرفی خواهد شد.

مذنب ضمن تشکر از مدیران استانی ادارات تابعه وزارت راه و شهرسازی افزود: تمام ظرفیت‌های استانی این وزارتخانه در استان‌های مرزی ایلام، خوزستان، کرمانشاه، آذربایجان‌غربی، سیستان‌وبلوچستان و کردستان برای تسهیل حداکثری زائران آماده و مورد استفاده قرار خواهد گرفت و سایر استان‌ها معین این استان‌ها خواهد بود.

به گفته وی، مسیرهای ریلی اربعین در کرمانشاه و نقده برای دسترسی بهتر به پایانه‌های مرزی خسروی و تمرچین در دست بهسازی است. همچنین، سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای امسال با اجاره اتوبوس‌های خارجی و استفاده از ناوگان دستگاه‌های اجرایی به دنبال افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی برای تسهیل تردد زائران است.دبیر قرارگاه اربعین گفت:

وی درباره بخش هوایی گفت: از حداکثر ظرفیت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هم برای سفرهای داخلی و هم خارجی زائران استفاده خواهد شد. در سفر هیات هوایی کشورمان به بغداد و نجف برای بررسی وضعیت تردد زائران هماهنگی‌ها انجام شده است. همچنین آمادگی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) نیز در داخل کشور مورد بررسی مجدد قرار گرفت که حداکثر رفاه و تسهیل زائرین مد نظر است.

دبیر قرارگاه اربعین وزارت راه و شهرسازی توضیح داد: شرکت راه‌آهن برنامه‌ریزی برای استفاده از تمام ظرفیت‌ها را انجام داده است که به دلیل کمبود لکوموتیو پیگیر رفع مشکلات سفرهای ریلی هستیم.

وی تاکید کرد: سال گذشته در سفرهای اربعین مشکلاتی برای زائران وجود داشت که تلاش خواهیم کرد تا امسال سفری ایمن برای زائران رقم بخورد و زائران بتوانند با کمترین مشکل به سفرهای خود ادامه دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا