صنعت نفت آمریکا از کاهش تولید اوپک پلاس سود می‌برد

تمدید کاهش تولید عربستان و شرکایش در ائتلاف اوپک پلاس که از سه ماهه پایانی ۲۰۲۲ آغاز شده بود به نفع تولیدکنندگان آمریکا بوده چون مانع سقوط قیمت نفت شده و سهم بیشتری در بازار به آنها اختصاص داده است.

تولید نفت خام آمریکا برای دومین ماه پیاپی رکورد زده و چالش جدیدی برای عربستان و شرکای آن در ائتلاف اوپک پلاس به دنبال اعلام طرح کاهش تولید این ائتلاف جهت افزایش قیمت به وجود آورده است.تمدید کاهش تولید اوپک پلاس که از سه ماهه پایانی ۲۰۲۲ آغاز شده بود به نفع تولیدکنندگان آمریکا بوده چون مانع سقوط قیمت نفت شده و سهم بیشتری در بازار به آنها اختصاص داده است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد تولید نفت خام و میعانات گازی آمریکا ۲۲۴ هزار بشکه در روز در ماه سپتامبر نسبت به اوت افزایش یافته و به ۱۳.۲۴ میلیون بشکه در روز رسیده است. تولید نفت خام و میعانات گازی آمریکا ۳۴۲ هزار بشکه در روز نسبت به سه ماهه قبل و ۷۵۰ هزار بشکه در روز بالاتر از سال گذشته بوده است.

افزایش شدید تولید داخلی در آمریکا نتیجه افزایش ذخایر نفت خام و پایین آمدن قیمت از آغاز پاییز بوده است.

تولید آمریکا در ماه‌های اخیر در آب‌های فدرال خلیج مکزیک (۱۰۸۰۰۰ بشکه در روز) و آلاسکا (۱۹۰۰۰ بشکه در روز)و همچنین ۴۸ ایالت پایینی (۹۷۰۰۰ بشکه در روز) افزایش یافته است.

عربستان به همراه شرکای خود در ائتلاف اوپک پلاس علیرغم میل باطنی نقش سنتی خود برای متعادل کردن بازار را از طریق تغییر تولید را از سر گرفته است.

شرکت‌های نفت شیل آمریکا و تولیدکنندگان غیر عضو اوپک اصلی‌ترین ذینفعان طرح عربستان و متحدانش برای بالا بردن قیمت‌ها و جلوگیری از افزایش ذخایر نفتی هستند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا