دستور فوری وزیر ارتباطات درباره اینترنت
با دریافت شکایات مردمی از کیفیت شبکه ارتباطی در برخی از نقاط کشور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دستور بررسی سریع این موضوع را صادر کرد.
شیوع کرونا از اسفند ۹۸، بسیاری از فعالیتها را مجازی و آنلاین کرد. در ماههای گذشته هم اگرچه روند واکسیناسیون سرعت گرفته اما همچنان آموزش در مدارس و دانشگاهها بهصورت آنلاین دنبال میشود تا زمانی که واکسیناسیون تعداد بیشتری از افراد جامعه را شامل شود.
در ابتدای مجازی شدن فرآیندهای آموزشی و اداری که اپراتورها و ارائهدهندگان خدمات اینترنتی، انتظار آن حجم بالای مراجعه کاربران را نداشتند، کیفیت و سرعت اینترنت دچار اختلال بود و البته با گذشت زمان، ظرفیتهای ارتباطی افزایش یافت. اکنون با آغاز سال جدید تحصیلی، به نظر میرسد باز هم کیفیت اینترنت دستخوش تغییراتی شده و کاربران را با مشکل مواجه کرده است.
در این راستا و به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در پی دریافت برخی گزارشات مردمی از طریق سامانه ۱۹۵ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و گلایه برخی کاربران فضای مجازی درباره کندی شبکه در ساعات پیک مصرف در برخی از نقاط کشور، عیسی زارعپور وزیر ارتباطات، برای پیگیری دقیق و رسیدگی سریع به موضوع دستور داد.
بر اساس این دستور رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی موظف شده است با همکاری مدیرعامل شرکت زیرساخت، پس از بررسی دقیق گزارشات مردمی، راهکارهای رفع سریع اشکالات ارتباطی را ارائه و گزارش اقدامات اجرایی را به مردم اطلاعرسانی کنند.